Page 76 - 2023_Faaliyet_Raporu
P. 76
Faaliyet Raporu Faaliyet Raporu
2023 2023
www.kocaali.bel.tr www.kocaali.bel.tr
1. Yetki, Görev ve Sorumluluklar Günlük Faaliyetler
Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da vatandaşlarımız İmar ve Şehircilik Müdürlüğü mevcut
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü olarak amacımız, kentin ve kentin süregelen kentleşme olgusu özelliklerinin binalarını yıkma, imar durumu, yeni inşaat yapma ( yapı ruhsatı ), kapsamlı tadilat yapma ( tadilat
dikkate alınarak, kentsel gelişme stratejilerinin belirlenmesi ve izlenmesi süreci olarak tanımlanan imar ruhsatı ), basit onarım izni ve fenni muayene raporu vb. talepleriyle gelmişlerdir; başvuruları ile
sürecinin gereği olarak, yasa ve yönetmelikler dâhilinde kaliteli imar hizmetleri sunmak, vatandaş ve ilgili bürolarda mevzuata göre değerlendirilmiş ve süratle neticelendirilmiştir. Talep edilen belgeler
çalışan memnuniyetini sağlamak, çalışanların gelişimini sağlayacak çalışmalar yapmak, onaylı planlara hazırlanmıştır. İmar ve şehircilik Müdürlüğü olarak toplamda 4834 adet yazı yazılmıştır.
göre tüm Kocaali’de imar uygulamalarının, ruhsat hizmetlerinin etkin, verimli ve kaliteli bir şekilde yapıl-
masını sağlamaktır. Şifai bilgi almak için gelmiş olan vatandaşlarımız da gerekli şekilde bilgilendirilmiş, talep etmeleri
Müdürlüğümüzde yapılan işlemlerin birçoğu vatandaşımızın talepleri üzerine yapılmakta olup hedefimiz; halinde gerekli incelemeler yapılarak teknik bilgiler verilmiştir.
taleplerin en kısa ve en doğru şekilde sonuçlandırılmasıdır.
Sağlıklı, yaşanabilir, sürdürülebilir, estetik kaygılar taşıyan bir Kocaali’ye sahip olma bilinciyle olduğu kadar, Kaçak yapılaşmanın önlenmesi ve ruhsatlı inşaatların denetlenmesi için haftanın her günü bölge
doğal, kültürel, sosyal ve tarihi dokunun bir bütün olarak korunduğu ve yaşatıldığı; geçmişe saygılı, denetimlerine devam edilmiş, aykırı bir faaliyet tespit edilmesi halinde yasal işlem uygulanmıştır.
geleceğe yatırım yapan bir belediyecilik anlayışı ışığında çalışmaktayız. Sağlıklı, yaşanabilir, ergonomik, Bölgedeki tehlikeli binalar için raporlar tanzim edilmiş ve yasal mevzuat uygulanmıştır.
sürdürülebilir ve estetik bir çevre elde edilmesi amacıyla kültürel, tarihi dokuya uyumlu yeni binalar için
mimari cephe değerlendirmeleri yapılmaktadır. Harita Birimi
İmar hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülmesi için teknoloji desteği sağlanmış olup, tüm birimlerimizde yapı- •1/5000 ölçekli Nazım İmar ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar planlarını uygulamak.
lan işler ve yazışmalar bilgisayar ortamında gerçekleştirilmektedir. Müdürlüğümüzde yapılan işlemlerin •Kentleşmenin ve yapılaşmanın hava fotoğrafları yolu ile izlenmesini sağlamak.
birçoğu talep üzerine yapılmakta olup hedefimiz; taleplerin en kısa ve en doğru şekilde sonuçlandırıl- •Dar ve küçük ölçekli özel alan planlaması ve projelendirmesi çalışmalarına ivme kazandırmak.
masıdır. •Yaşanabilir kent adaları oluşturmak.
•Belediye sınırları içinde, imar planı olan alanlarda arazi ve arsa düzenlemesi yapmak.
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 3194 •İmar planı bulunmayan alanlarda yapılacak planlara altlık teşkil edecek hâlihazır haritalar oluştur-
sayılı İmar Kanunu, 3621 sayılı Kıyı Kanunu, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kanunu, 2872 mak, plan revizyonu veya değişikliği yapılacak alanlarda ise hâlihazır haritaları yapmak ve yaptır-
sayılı Çevre Kanunu, 775 sayılı Gecekondu Kanunu, 6831 sayılı Orman Kanunu, 7269 sayılı Umumi mak.
Hayata Müessir Afetler Dolayısı İle Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun, 2644 sayılı •Belediye sınırları içerisinde bulunan kadastral parsellerin sayısallaştırılmasını gerçekleştirmek.
Tapu Kanunu, Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkındaki Yönetmelik, 04/05/2018 tarihli 30411 sayılı •Belediyeye ait gayrimenkullerin kayıtlarının tutulması, kent bilgi sistemine aktarılması işlemlerini
Resmi Gazetede yayımlanan Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği, Tarım Alanlarında Tarım Dışı Gaye yürütür. Diğer birimlerle (ihale, emlak) koordinasyonu sağlar.
ile Kullanılmasına Dair Yönetmelik, Gayri Sıhhi Müesseseler Yönetmeliği ve tabi olduğu diğer mevzuata •3194 Sayılı İmar Kanununun 18. maddesi uyarınca uygulama yapmanın yanı sıra, arazi ve büro
dayanılarak hazırlanmıştır. kontrolleri yapmak.
Tablo 23; İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün Memur ve Kaynakları •Vatandaşların istemi üzerine, inşaat ruhsatı verilecek yerler için kot tutanağı düzenlemek.
•Parsel maliklerinin istemleri üzerine 18. madde uygulaması, ifraz, tevhit, yola terk gibi işlemleri
No Bölge Sayı
gerçekleştirmek.
1 Müdür Odası 1 •İmar çaplarını hazırlamak.
•İmar, Islah, koruma amaçlı imar planları hakkında bilgi ve imar durumu almak isteyen özel ve res-
2 İdari Ofisler 4
mi kurum ve kuruluşlara, özel kişilere istenilen belgeleri hazırlamak, vermek.
•Hâlihazır haritaları güncellemek. İskân almış binaları plana işlemek ve kent bilgi sistemine kaydını
3 Hizmet Aracı 1
yapmak.
•İmar uygulamaları ile oluşan terkleri kent bilgi sistemine kaydını yapmak ve ilgili birimlere bilgi
vermek.
No Bilgi Teknolojileri - Kaynaklar Sayı •Temel aplikasyonu, inşaat rölevesi vs. hazırlamak, hazırlatmak. Kontrolünü sağlamak.
1 Klima 6 İmar Durumu
2 Bilgisayar 12 Resmi kurumlardan ve vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda, Netcad ortamında hâlihazır
3 Yazıcı 3 ve kadastral bilgisi bulunan parsellerin imar planlarına uygunluğu değerlendirilir. Talep edilen par-
4 Doküman Tarayıcı 2 selin imar planlarındaki konumuna göre kadastral sınırları ile imar planlarındaki yeri çakıştırılarak
Netcad ortamında imar durumu çizilir.
5 Fotoğraf Makinası 1
6 Haritalandırma Drone 1 Plan şartlarına göre parsel üzerindeki mevut yapıların veya yapılacak olan yapının Planlı Alanlar
7 Tablet Bilgisayar İmar Yönetmeliği’ ne, plan notları ve ilgili kanunlara göre bilgileri imar durumuna yazılır.
76 77