Page 41 - 2023_Faaliyet_Raporu
P. 41

Faaliyet Raporu                                                                        Faaliyet Raporu
 2023                                                                                                 2023

 www.kocaali.bel.tr                                                                     www.kocaali.bel.tr
 2023 Yılında Gerçekleştirilen Faaliyetler    2.4. Veritabanı Yönetim Faaliyetleri: Veri tabanı sistemlerinin 7 gün 24 saat kesintisiz çalışmasını
                  sağlayacak tüm planlama, izleme, yönetim, güvenlik, problem çözme ve koordinasyon aktivitele-
 Bilgi Teknolojileri Biriminin  2023 yılında gerçekleştirdiği faaliyeler aşağıdaki tabloda sayısal veriler-  rinin gerçekleştirilmesi, cluster mimarisi, disk ihtiyaçlarının takip edilmesi ve ihtiyaç duyulan disk
 le birlikte özetlenmiştir.
                  kapasitelerinin planlaması, veri tabanı katmanı ile ilgili yedekleme, onarma, geri yükleme ve felaket
                  kurtarma projelerinin hayata geçirilmesi işlemleri yapılmıştır.
 Tablo 6 : 2023 Yılı Faaliyetleri ile İlgili Veriler
                  2.5. Arşiv Çalışmaları
 Sıra  Faaliyet Alanı  İşin Adı  Sayısı
                  Kurumsal fiziksel arşiv ve dijital arşiv çalışmaları aralıksız sürdürülmüştür. Elektronik belge yönetim
 1  Kalem İşlemleri  Gelen Evrak  72Adet  sisteminde üretilen belgeler ile kurumsal arşiv belgeleri doküman yönetim sisteminde toplanmış,
 2  Kalem İşlemleri  Giden Evrak  76 Adet  dökümanların yönetimi tek bir platformdan sağlanmıştır. 2023 yılında 359.605 belge taranmış
                  ve dijital hale getirilmiştir. Ekspertiz işlemleri sürekli olarak takip edilmiş, 2023 yılında 4094 adet
 3  Donanım Destek Çalışmaları  Bilgi İşlem Malzeme Talepleri  45 Adet  proje inceleme talebine cevap verilmiştir.
                  2.6. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve KVKK Çalışmaları
 4  Sistem Erişim Yönetimi  Erişim Yetkilendirme Talepleri  1145 Adet
                  Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyumluluk çalışmaları 2023 yılı başı itibari ile başlatılmıştır. Tüm
 Servis Destek Sistemi /   Kurum İçi ve Kurum Dışı Gelen Çözülen
 5  4250 Adet     müdürlüklerden belirlenen personelin üye olarak görevlendirildiği komite oluşturulmuş, toplantılar
 Telefon  Talep veya Sorunlar
                  yapılmış ve eğitimler verilmiştir. Kişisel veri envanteri çalışmaları tamamlanmıştır. Bu bağlamda
 E-Devlet Sistemi Üzerinde Sunulan
 6  E-devlet Hizmetleri  9 Adet  yapılan çalışmalar gereği vatandaşa sunulan belgelerin yazılımlarında KVKK uyumu için gerekli
 Hizmet Sayısı    düzenlemeler (veri maskeleme vb.) ivedilikle yapılmıştır. Acil olduğu düşünülen çağrı karşılama,
 2.1. Altyapı Çalışmaları: Yeni açılan hizmet binaları ve talep edilen kamu hizmet binalarında alt-  vatandaşlardan bilgi toplanan organizasyon ve faaliyetlerde aydınlatma metinleri planlanarak sü-
 yapı sistemleri kurulmuştur. Hizmet alanlarında ihtiyaç olunan altyapı sistemleri için data, elektrik,   reçlerde konumlandırılmıştır.  Bu kapsamda yönetim merkezi binamıza ve bağlı diğer lokasyonlara,
 telefon, güvenlik, ses, görüntü ve ışık sistemlerinin tedarik, bakım ve kontrolü sağlanmıştır.
                  ziyaretçi kayıtları , kamera görüntüleri konularında katmanlı aydınlatma tabelaları yerleştirilmiştir.
 2.2. İyileştirme Çalışmaları: Teknolojisi eskiyen bilgisayarlar takip edilerek güncellemeleri ve deği-  Kişisel veri işlenen web uygulamalarına aydınlatma metinleri eklenmiştir. Politika, prosedür, orga-
 şimleri yapılmıştır. Yeni bilgisayar ve bilgisayar malzemeleri talepleri karşılanmış, bakım ve destek   nizasyon doküman kayıtları üzerinde inceleme, değerlendirme ve revizyonlar yapılmıştır. Belediye
 işlemleri gerçekleştirilmiştir. Yeni bilgisayar alımı yapılarak teknolojik ömrünü tamamlayan bilgisa-  çalışanları, yapılan işlerde KVKK’ya uygun hareket edilmesi gerekliliği konusunda bilgilendirilmiş ve
 yarlar ile değişimi sağlanmıştır.  kanuna aykırı hareket edilmemesi ile ilgili kendilerinden yazılı taahhüt alınmıştır. Belirlenen zaman
 Mevcut fotokopi makineleri, plotter ve yazıcıların bakım ve onarımları yapılmıştır. İhtiyaçlar ana-  içerisinde VERBİS kaydı ilgili kurum sistemlerine işlenerek kaydedilmiştir. KVKK uyum ve iyileştir-
 liz edilerek eskiyen cihazlar güncellenmiş ya da yeni teknolojili cihazlar satın alınarak hizmete   me çalışmaları sürdürülmektedir.
 sunulmuştur.  Tüm tarayıcı, baskı ve kopyalama cihazları için toner ve sarf malzeme tedarikleri   Belediye kamu hizmet standartları güncellenerek web sayfasında ve e-devlet’te yayınlanmıştır.
 sağlanmış, sürekli olarak yerinde destek verilmiştir. Arşiv birimine plotter alınarak projelerin baskı   Birim iş süreçleri revize edilmiştir. Tüm belediyenin iş süreçlerinin merkezi bir yazılıma işlenmesi
 ve fotokopi işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmış, proje suretlerinin kopyalama amaçlı kurum   için gerekli olan yazılım eğitimleri verilmiş, veriler işlenmiştir.
 dışına çıkarılması engellenmiştir.  Belediyemiz tüm birimlerine bilgi güvenliği, KVKK, standart dosya planı uygulamaları ve yeni resmi

 2.3. Sistem ve Ağ Yönetim Faaliyetleri  yazışma kuralları eğitimi Bilgi İşlem Müdürlüğümüz tarafından verilmiştir.
 Belediye bünyesinde ağ üzerinden sunulan hizmetlerin kaliteli ve kesintisiz olarak verilmesini
 sağlamak amacıyla çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda Antivirüs yazılımı, ağ güvenlik duvarı,   2.7. Yazılım Çalışmaları
 e-mail güvenliği ve sandbox cihazları yenilenmiştir. Sistem ve ağ güvenliğinin sağlanması çalış-  Gelen talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda müdürlük bünyesinde yazılımlar üretilerek, işlemlerin daha
 maları devam ettirilmiştir. Canlı sistemlerin monitör edilmesi için gerekli sistemler güncellenmiştir.   hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Kullanılan tüm otomasyon sistemlerinin
 Sistem log kayıtlarının incelenmesi ve anomalilerin tespiti, oluşan güvenlik olaylarının incelenmesi   birlikte çalışabilmesi için gerekli çalışmalar devam ettirilmiş, bakım, destek ve güncelleme çalışmaları
 ve gerekli testler ile sorunun çözümlenmesi, ağ haritasının güncel tutulması ve yeni lokasyonla-  aralıksız sürdürülmüştür. Mevcut yazılımların bakım, destek ve güncelleme işlemleri sağlanmıştır.
 rın sisteme dâhil edilmesi, ağ ve kablosuz ağ sistemler için alt yapıların hazırlanması ve buradaki   KVKK uyum çalışmaları kapsamında SMS gönderim sunucusu kurum iç bünyesine alınmış, toplu SMS
 cihazların kontrolü ve erişimi sağlayan servislerin sürekli aktif durumda bulundurulması, sanallaş-  kişi verileri kurum içinden yönetilmeye başlanmıştır. Bu bağlamdaki vatandaş iletişim verileri kurum
 tırma sistemlerinin yönetimi, yedeklerin alınması, mail sunucularının yönetilmesi, antivirüs sistem-  sunucularına alınmıştır.
 lerinin yönetimi ve bu sistemlerin sürekliliğinin sağlanması, mail sisteminin güncelleştirmelerinin
 yapılması, mail iletişiminin daha hızlı ve daha güvenli hale getirilmesi, kuruma ait web sayfaları   2.7. Filo Yönetim Sistemi
 ve web tabanlı uygulamalara güvenli erişim için SSL (güvenli erişim katmanı) sertifikalarının aktif   Kurumumuzun envanterinde bulunan araçların takibi, performan yönetimi ve diğer teknolojik özel-
 edilmesi işlemleri de sürekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca yedekleme politikaları kapsamında   liklerinin daha verimli kullanılması amacıyla “Filo Yönetim ve Kamera Sistemi” kurularak devreye
 100 TB kapasitede yedekleme ünitesi alınarak hizmete sunulmuştur.  alınmışyır.





 40                                                                                                       41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46