Page 40 - 2023_Faaliyet_Raporu
P. 40
Faaliyet Raporu Faaliyet Raporu
2023 2023
www.kocaali.bel.tr www.kocaali.bel.tr
2023 Yılında Gerçekleştirilen Faaliyetler 2.4. Veritabanı Yönetim Faaliyetleri: Veri tabanı sistemlerinin 7 gün 24 saat kesintisiz çalışmasını
sağlayacak tüm planlama, izleme, yönetim, güvenlik, problem çözme ve koordinasyon aktivitele-
Bilgi Teknolojileri Biriminin 2023 yılında gerçekleştirdiği faaliyeler aşağıdaki tabloda sayısal veriler- rinin gerçekleştirilmesi, cluster mimarisi, disk ihtiyaçlarının takip edilmesi ve ihtiyaç duyulan disk
le birlikte özetlenmiştir.
kapasitelerinin planlaması, veri tabanı katmanı ile ilgili yedekleme, onarma, geri yükleme ve felaket
kurtarma projelerinin hayata geçirilmesi işlemleri yapılmıştır.
Tablo 6 : 2023 Yılı Faaliyetleri ile İlgili Veriler
2.5. Arşiv Çalışmaları
Sıra Faaliyet Alanı İşin Adı Sayısı
Kurumsal fiziksel arşiv ve dijital arşiv çalışmaları aralıksız sürdürülmüştür. Elektronik belge yönetim
1 Kalem İşlemleri Gelen Evrak 72Adet sisteminde üretilen belgeler ile kurumsal arşiv belgeleri doküman yönetim sisteminde toplanmış,
2 Kalem İşlemleri Giden Evrak 76 Adet dökümanların yönetimi tek bir platformdan sağlanmıştır. 2023 yılında 359.605 belge taranmış
ve dijital hale getirilmiştir. Ekspertiz işlemleri sürekli olarak takip edilmiş, 2023 yılında 4094 adet
3 Donanım Destek Çalışmaları Bilgi İşlem Malzeme Talepleri 45 Adet proje inceleme talebine cevap verilmiştir.
2.6. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve KVKK Çalışmaları
4 Sistem Erişim Yönetimi Erişim Yetkilendirme Talepleri 1145 Adet
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyumluluk çalışmaları 2023 yılı başı itibari ile başlatılmıştır. Tüm
Servis Destek Sistemi / Kurum İçi ve Kurum Dışı Gelen Çözülen
5 4250 Adet müdürlüklerden belirlenen personelin üye olarak görevlendirildiği komite oluşturulmuş, toplantılar
Telefon Talep veya Sorunlar
yapılmış ve eğitimler verilmiştir. Kişisel veri envanteri çalışmaları tamamlanmıştır. Bu bağlamda
E-Devlet Sistemi Üzerinde Sunulan
6 E-devlet Hizmetleri 9 Adet yapılan çalışmalar gereği vatandaşa sunulan belgelerin yazılımlarında KVKK uyumu için gerekli
Hizmet Sayısı düzenlemeler (veri maskeleme vb.) ivedilikle yapılmıştır. Acil olduğu düşünülen çağrı karşılama,
2.1. Altyapı Çalışmaları: Yeni açılan hizmet binaları ve talep edilen kamu hizmet binalarında alt- vatandaşlardan bilgi toplanan organizasyon ve faaliyetlerde aydınlatma metinleri planlanarak sü-
yapı sistemleri kurulmuştur. Hizmet alanlarında ihtiyaç olunan altyapı sistemleri için data, elektrik, reçlerde konumlandırılmıştır. Bu kapsamda yönetim merkezi binamıza ve bağlı diğer lokasyonlara,
telefon, güvenlik, ses, görüntü ve ışık sistemlerinin tedarik, bakım ve kontrolü sağlanmıştır.
ziyaretçi kayıtları , kamera görüntüleri konularında katmanlı aydınlatma tabelaları yerleştirilmiştir.
2.2. İyileştirme Çalışmaları: Teknolojisi eskiyen bilgisayarlar takip edilerek güncellemeleri ve deği- Kişisel veri işlenen web uygulamalarına aydınlatma metinleri eklenmiştir. Politika, prosedür, orga-
şimleri yapılmıştır. Yeni bilgisayar ve bilgisayar malzemeleri talepleri karşılanmış, bakım ve destek nizasyon doküman kayıtları üzerinde inceleme, değerlendirme ve revizyonlar yapılmıştır. Belediye
işlemleri gerçekleştirilmiştir. Yeni bilgisayar alımı yapılarak teknolojik ömrünü tamamlayan bilgisa- çalışanları, yapılan işlerde KVKK’ya uygun hareket edilmesi gerekliliği konusunda bilgilendirilmiş ve
yarlar ile değişimi sağlanmıştır. kanuna aykırı hareket edilmemesi ile ilgili kendilerinden yazılı taahhüt alınmıştır. Belirlenen zaman
Mevcut fotokopi makineleri, plotter ve yazıcıların bakım ve onarımları yapılmıştır. İhtiyaçlar ana- içerisinde VERBİS kaydı ilgili kurum sistemlerine işlenerek kaydedilmiştir. KVKK uyum ve iyileştir-
liz edilerek eskiyen cihazlar güncellenmiş ya da yeni teknolojili cihazlar satın alınarak hizmete me çalışmaları sürdürülmektedir.
sunulmuştur. Tüm tarayıcı, baskı ve kopyalama cihazları için toner ve sarf malzeme tedarikleri Belediye kamu hizmet standartları güncellenerek web sayfasında ve e-devlet’te yayınlanmıştır.
sağlanmış, sürekli olarak yerinde destek verilmiştir. Arşiv birimine plotter alınarak projelerin baskı Birim iş süreçleri revize edilmiştir. Tüm belediyenin iş süreçlerinin merkezi bir yazılıma işlenmesi
ve fotokopi işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmış, proje suretlerinin kopyalama amaçlı kurum için gerekli olan yazılım eğitimleri verilmiş, veriler işlenmiştir.
dışına çıkarılması engellenmiştir. Belediyemiz tüm birimlerine bilgi güvenliği, KVKK, standart dosya planı uygulamaları ve yeni resmi
2.3. Sistem ve Ağ Yönetim Faaliyetleri yazışma kuralları eğitimi Bilgi İşlem Müdürlüğümüz tarafından verilmiştir.
Belediye bünyesinde ağ üzerinden sunulan hizmetlerin kaliteli ve kesintisiz olarak verilmesini
sağlamak amacıyla çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda Antivirüs yazılımı, ağ güvenlik duvarı, 2.7. Yazılım Çalışmaları
e-mail güvenliği ve sandbox cihazları yenilenmiştir. Sistem ve ağ güvenliğinin sağlanması çalış- Gelen talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda müdürlük bünyesinde yazılımlar üretilerek, işlemlerin daha
maları devam ettirilmiştir. Canlı sistemlerin monitör edilmesi için gerekli sistemler güncellenmiştir. hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Kullanılan tüm otomasyon sistemlerinin
Sistem log kayıtlarının incelenmesi ve anomalilerin tespiti, oluşan güvenlik olaylarının incelenmesi birlikte çalışabilmesi için gerekli çalışmalar devam ettirilmiş, bakım, destek ve güncelleme çalışmaları
ve gerekli testler ile sorunun çözümlenmesi, ağ haritasının güncel tutulması ve yeni lokasyonla- aralıksız sürdürülmüştür. Mevcut yazılımların bakım, destek ve güncelleme işlemleri sağlanmıştır.
rın sisteme dâhil edilmesi, ağ ve kablosuz ağ sistemler için alt yapıların hazırlanması ve buradaki KVKK uyum çalışmaları kapsamında SMS gönderim sunucusu kurum iç bünyesine alınmış, toplu SMS
cihazların kontrolü ve erişimi sağlayan servislerin sürekli aktif durumda bulundurulması, sanallaş- kişi verileri kurum içinden yönetilmeye başlanmıştır. Bu bağlamdaki vatandaş iletişim verileri kurum
tırma sistemlerinin yönetimi, yedeklerin alınması, mail sunucularının yönetilmesi, antivirüs sistem- sunucularına alınmıştır.
lerinin yönetimi ve bu sistemlerin sürekliliğinin sağlanması, mail sisteminin güncelleştirmelerinin
yapılması, mail iletişiminin daha hızlı ve daha güvenli hale getirilmesi, kuruma ait web sayfaları 2.7. Filo Yönetim Sistemi
ve web tabanlı uygulamalara güvenli erişim için SSL (güvenli erişim katmanı) sertifikalarının aktif Kurumumuzun envanterinde bulunan araçların takibi, performan yönetimi ve diğer teknolojik özel-
edilmesi işlemleri de sürekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca yedekleme politikaları kapsamında liklerinin daha verimli kullanılması amacıyla “Filo Yönetim ve Kamera Sistemi” kurularak devreye
100 TB kapasitede yedekleme ünitesi alınarak hizmete sunulmuştur. alınmışyır.
40 41