Page 44 - 2024 Yılı Faaliyet Raporu
P. 44
Faaliyet Raporu Faaliyet Raporu
2024 2024
www.kocaali.bel.tr www.kocaali.bel.tr
2024 Yılında Gerçekleştirilen Faaliyetler Veritabanı Yönetim Faaliyetleri: Veri tabanı sistemlerinin 7 gün 24 saat kesintisiz çalışmasını
sağlayacak tüm planlama, izleme, yönetim, güvenlik, problem çözme ve koordinasyon aktivitele-
Bilgi Teknolojileri Biriminin 2024 yılında gerçekleştirdiği faaliyeler aşağıdaki tabloda sayısal veri- rinin gerçekleştirilmesi, cluster mimarisi, disk ihtiyaçlarının takip edilmesi ve ihtiyaç duyulan disk
lerle birlikte özetlenmiştir.
kapasitelerinin planlaması, veri tabanı katmanı ile ilgili yedekleme, onarma, geri yükleme ve felaket
kurtarma projelerinin hayata geçirilmesi işlemleri yapılmıştır.
Tablo 5 : 2024 Yılı Faaliyetleri ile İlgili Veriler
2.3. Arşiv Çalışmaları
Sıra Faaliyet Alanı İşin Adı Sayısı
Kurumsal fiziksel arşiv ve dijital arşiv çalışmaları aralıksız sürdürülmüştür. Elektronik belge yö-
1 Kalem İşlemleri Gelen Evrak 45 Adet netim sisteminde üretilen belgeler ile kurumsal arşiv belgeleri doküman yönetim sisteminde
2 Kalem İşlemleri Giden Evrak 45 Adet toplanmış, dökümanların yönetimi tek bir platformdan sağlanmıştır. 2024 yılında 359.605 belge
taranmış ve dijital hale getirilmiştir. Ekspertiz işlemleri sürekli olarak takip edilmiş, 2024 yılında
3 Donanım Destek Çalışmaları Bilgi İşlem Malzeme Talepleri 38 Adet 4094 adet proje inceleme talebine cevap verilmiştir. Bu verilen hizmetten 818.800 TL gelir elde
edilmiştir.
4 Sistem Erişim Yönetimi Erişim Yetkilendirme Talepleri 400Adet
Servis Destek Sistemi / Kurum İçi ve Kurum Dışı Gelen Çözülen 2.4. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve KVKK Çalışmaları
5 500 Adet
Telefon Talep veya Sorunlar Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyumluluk çalışmaları 2024 yılı başı itibari ile başlatılmıştır.
E-Devlet Sistemi Üzerinde Sunulan
6 E-devlet Hizmetleri 11 Adet Tüm müdürlüklerden belirlenen personelin üye olarak görevlendirildiği komite oluşturulmuş,
Hizmet Sayısı toplantılar yapılmış ve eğitimler verilmiştir. Kişisel veri envanteri çalışmaları tamamlanmıştır. Bu
Altyapı Çalışmaları: Yeni açılan hizmet binaları ve talep edilen kamu hizmet binalarında altyapı sis- bağlamda yapılan çalışmalar gereği vatandaşa sunulan belgelerin yazılımlarında KVKK uyumu
temleri kurulmuştur. Hizmet alanlarında ihtiyaç olunan altyapı sistemleri için data, elektrik, telefon, için gerekli düzenlemeler (veri maskeleme vb.) ivedilikle yapılmıştır. Acil olduğu düşünülen çağrı
güvenlik, ses, görüntü ve ışık sistemlerinin tedarik, bakım ve kontrolü sağlanmıştır. karşılama, vatandaşlardan bilgi toplanan organizasyon ve faaliyetlerde aydınlatma metinleri plan-
Iyileştirme Çalışmaları: Teknolojisi eskiyen bilgisayarlar takip edilerek güncellemeleri ve değişimle- lanarak süreçlerde konumlandırılmıştır. Bu kapsamda yönetim merkezi binamıza ve bağlı diğer
ri yapılmıştır. Yeni bilgisayar ve bilgisayar malzemeleri talepleri karşılanmış, bakım ve destek işlem- lokasyonlara, ziyaretçi kayıtları , kamera görüntüleri konularında katmanlı aydınlatma tabelaları
leri gerçekleştirilmiştir. Yeni bilgisayar alımı yapılarak teknolojik ömrünü tamamlayan bilgisayarlar yerleştirilmiştir. Kişisel veri işlenen web uygulamalarına aydınlatma metinleri eklenmiştir. Politika,
ile değişimi sağlanmıştır. prosedür, organizasyon doküman kayıtları üzerinde inceleme, değerlendirme ve revizyonlar yapıl-
Mevcut fotokopi makineleri, plotter ve yazıcıların bakım ve onarımları yapılmıştır. İhtiyaçlar ana- mıştır. Belediye çalışanları, yapılan işlerde KVKK’ya uygun hareket edilmesi gerekliliği konusunda
liz edilerek eskiyen cihazlar güncellenmiş ya da yeni teknolojili cihazlar satın alınarak hizmete bilgilendirilmiş ve kanuna aykırı hareket edilmemesi ile ilgili kendilerinden yazılı taahhüt alınmıştır.
sunulmuştur. Tüm tarayıcı, baskı ve kopyalama cihazları için toner ve sarf malzeme tedarikleri Belirlenen zaman içerisinde VERBİS kaydı ilgili kurum sistemlerine işlenerek kaydedilmiştir. KVKK
sağlanmış, sürekli olarak yerinde destek verilmiştir. Arşiv birimine plotter alınarak projelerin baskı uyum ve iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir.
ve fotokopi işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmış, proje suretlerinin kopyalama amaçlı kurum Belediye kamu hizmet standartları güncellenerek web sayfasında ve e-devlet’te yayınlanmıştır.
dışına çıkarılması engellenmiştir. Birim iş süreçleri revize edilmiştir. Tüm belediyenin iş süreçlerinin merkezi bir yazılıma işlenmesi
için gerekli olan yazılım eğitimleri verilmiş, veriler işlenmiştir.
2.2. Sistem ve Ağ Yönetim Faaliyetleri Belediyemiz tüm birimlerine bilgi güvenliği, KVKK, standart dosya planı uygulamaları ve yeni resmi
Belediye bünyesinde ağ üzerinden sunulan hizmetlerin kaliteli ve kesintisiz olarak verilmesini yazışma kuralları eğitimi Bilgi İşlem Müdürlüğümüz tarafından verilmiştir.
sağlamak amacıyla çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda Antivirüs yazılımı, ağ güvenlik duvarı,
e-mail güvenliği ve sandbox cihazları yenilenmiştir. Sistem ve ağ güvenliğinin sağlanması çalış- 2.5. Yazılım Çalışmaları
maları devam ettirilmiştir. Canlı sistemlerin monitör edilmesi için gerekli sistemler güncellenmiştir. Gelen talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda müdürlük bünyesinde yazılımlar üretilerek, işlemlerin
Sistem log kayıtlarının incelenmesi ve anomalilerin tespiti, oluşan güvenlik olaylarının incelenmesi daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Kullanılan tüm otomasyon sistemleri-
ve gerekli testler ile sorunun çözümlenmesi, ağ haritasının güncel tutulması ve yeni lokasyonla- nin birlikte çalışabilmesi için gerekli çalışmalar devam ettirilmiş, bakım, destek ve güncelleme çalış-
rın sisteme dâhil edilmesi, ağ ve kablosuz ağ sistemler için alt yapıların hazırlanması ve buradaki maları aralıksız sürdürülmüştür. Mevcut yazılımların bakım, destek ve güncelleme işlemleri sağlan-
cihazların kontrolü ve erişimi sağlayan servislerin sürekli aktif durumda bulundurulması, sanallaş- mıştır.
tırma sistemlerinin yönetimi, yedeklerin alınması, mail sunucularının yönetilmesi, antivirüs sistem- KVKK uyum çalışmaları kapsamında SMS gönderim sunucusu kurum iç bünyesine alınmış, toplu SMS
lerinin yönetimi ve bu sistemlerin sürekliliğinin sağlanması, mail sisteminin güncelleştirmelerinin kişi verileri kurum içinden yönetilmeye başlanmıştır. Bu bağlamdaki vatandaş iletişim verileri kurum
yapılması, mail iletişiminin daha hızlı ve daha güvenli hale getirilmesi, kuruma ait web sayfaları sunucularına alınmıştır.
ve web tabanlı uygulamalara güvenli erişim için SSL (güvenli erişim katmanı) sertifikalarının aktif
edilmesi işlemleri de sürekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca yedekleme politikaları kapsamında
100 TB kapasitede yedekleme ünitesi alınarak hizmete sunulmuştur.
44 45