Page 44 - 2024 Yılı Faaliyet Raporu
P. 44

Faaliyet Raporu                                                                                                              Faaliyet Raporu
                                                                                                2024                                                                                                                         2024

                                                                                  www.kocaali.bel.tr                                                                                                           www.kocaali.bel.tr
            2024 Yılında Gerçekleştirilen Faaliyetler                                                                                    Veritabanı Yönetim Faaliyetleri: Veri tabanı sistemlerinin 7 gün 24 saat kesintisiz çalışmasını
                                                                                                                                         sağlayacak tüm planlama, izleme, yönetim, güvenlik, problem çözme ve koordinasyon aktivitele-
            Bilgi Teknolojileri Biriminin  2024 yılında gerçekleştirdiği faaliyeler aşağıdaki tabloda sayısal veri-                      rinin gerçekleştirilmesi, cluster mimarisi, disk ihtiyaçlarının takip edilmesi ve ihtiyaç duyulan disk
            lerle birlikte özetlenmiştir.
                                                                                                                                         kapasitelerinin planlaması, veri tabanı katmanı ile ilgili yedekleme, onarma, geri yükleme ve felaket
                                                                                                                                         kurtarma projelerinin hayata geçirilmesi işlemleri yapılmıştır.
            Tablo 5 : 2024 Yılı Faaliyetleri ile İlgili Veriler
                                                                                                                                         2.3. Arşiv Çalışmaları
              Sıra        Faaliyet Alanı                    İşin Adı                      Sayısı
                                                                                                                                         Kurumsal fiziksel arşiv ve dijital arşiv çalışmaları aralıksız sürdürülmüştür. Elektronik belge yö-
               1          Kalem İşlemleri                  Gelen Evrak                   45 Adet                                         netim sisteminde üretilen belgeler ile kurumsal arşiv belgeleri doküman yönetim sisteminde
               2          Kalem İşlemleri                  Giden Evrak                   45 Adet                                         toplanmış, dökümanların yönetimi tek bir platformdan sağlanmıştır. 2024 yılında 359.605 belge
                                                                                                                                         taranmış ve dijital hale getirilmiştir. Ekspertiz işlemleri sürekli olarak takip edilmiş, 2024 yılında
               3     Donanım Destek Çalışmaları     Bilgi İşlem Malzeme Talepleri        38 Adet                                         4094 adet proje inceleme talebine cevap verilmiştir. Bu verilen hizmetten 818.800 TL gelir elde
                                                                                                                                         edilmiştir.
               4       Sistem Erişim Yönetimi      Erişim Yetkilendirme Talepleri        400Adet
                       Servis Destek Sistemi /   Kurum İçi ve Kurum Dışı Gelen Çözülen                                                   2.4. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve KVKK Çalışmaları
               5                                                                        500 Adet
                             Telefon                   Talep veya Sorunlar                                                               Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyumluluk çalışmaları 2024 yılı başı itibari ile başlatılmıştır.
                                                 E-Devlet Sistemi Üzerinde Sunulan
               6        E-devlet Hizmetleri                                              11 Adet                                         Tüm müdürlüklerden belirlenen personelin üye olarak görevlendirildiği komite oluşturulmuş,
                                                          Hizmet Sayısı                                                                  toplantılar yapılmış ve eğitimler verilmiştir. Kişisel veri envanteri çalışmaları tamamlanmıştır. Bu
            Altyapı Çalışmaları: Yeni açılan hizmet binaları ve talep edilen kamu hizmet binalarında altyapı sis-                        bağlamda yapılan çalışmalar gereği vatandaşa sunulan belgelerin yazılımlarında KVKK uyumu
            temleri kurulmuştur. Hizmet alanlarında ihtiyaç olunan altyapı sistemleri için data, elektrik, telefon,                      için gerekli düzenlemeler (veri maskeleme vb.) ivedilikle yapılmıştır. Acil olduğu düşünülen çağrı
            güvenlik, ses, görüntü ve ışık sistemlerinin tedarik, bakım ve kontrolü sağlanmıştır.                                        karşılama, vatandaşlardan bilgi toplanan organizasyon ve faaliyetlerde aydınlatma metinleri plan-
            Iyileştirme Çalışmaları: Teknolojisi eskiyen bilgisayarlar takip edilerek güncellemeleri ve değişimle-                       lanarak süreçlerde konumlandırılmıştır.  Bu kapsamda yönetim merkezi binamıza ve bağlı diğer
            ri yapılmıştır. Yeni bilgisayar ve bilgisayar malzemeleri talepleri karşılanmış, bakım ve destek işlem-                      lokasyonlara, ziyaretçi kayıtları , kamera görüntüleri konularında katmanlı aydınlatma tabelaları
            leri gerçekleştirilmiştir. Yeni bilgisayar alımı yapılarak teknolojik ömrünü tamamlayan bilgisayarlar                        yerleştirilmiştir. Kişisel veri işlenen web uygulamalarına aydınlatma metinleri eklenmiştir. Politika,
            ile değişimi sağlanmıştır.                                                                                                   prosedür, organizasyon doküman kayıtları üzerinde inceleme, değerlendirme ve revizyonlar yapıl-
            Mevcut fotokopi makineleri, plotter ve yazıcıların bakım ve onarımları yapılmıştır. İhtiyaçlar ana-                          mıştır. Belediye çalışanları, yapılan işlerde KVKK’ya uygun hareket edilmesi gerekliliği konusunda
            liz edilerek eskiyen cihazlar güncellenmiş ya da yeni teknolojili cihazlar satın alınarak hizmete                            bilgilendirilmiş ve kanuna aykırı hareket edilmemesi ile ilgili kendilerinden yazılı taahhüt alınmıştır.
            sunulmuştur.  Tüm tarayıcı, baskı ve kopyalama cihazları için toner ve sarf malzeme tedarikleri                              Belirlenen zaman içerisinde VERBİS kaydı ilgili kurum sistemlerine işlenerek kaydedilmiştir. KVKK
            sağlanmış, sürekli olarak yerinde destek verilmiştir. Arşiv birimine plotter alınarak projelerin baskı                       uyum ve iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir.
            ve fotokopi işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmış, proje suretlerinin kopyalama amaçlı kurum                             Belediye kamu hizmet standartları güncellenerek web sayfasında ve e-devlet’te yayınlanmıştır.
            dışına çıkarılması engellenmiştir.                                                                                           Birim iş süreçleri revize edilmiştir. Tüm belediyenin iş süreçlerinin merkezi bir yazılıma işlenmesi
                                                                                                                                         için gerekli olan yazılım eğitimleri verilmiş, veriler işlenmiştir.
            2.2. Sistem ve Ağ Yönetim Faaliyetleri                                                                                       Belediyemiz tüm birimlerine bilgi güvenliği, KVKK, standart dosya planı uygulamaları ve yeni resmi
            Belediye bünyesinde ağ üzerinden sunulan hizmetlerin kaliteli ve kesintisiz olarak verilmesini                               yazışma kuralları eğitimi Bilgi İşlem Müdürlüğümüz tarafından verilmiştir.
            sağlamak amacıyla çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda Antivirüs yazılımı, ağ güvenlik duvarı,
            e-mail güvenliği ve sandbox cihazları yenilenmiştir. Sistem ve ağ güvenliğinin sağlanması çalış-                             2.5. Yazılım Çalışmaları
            maları devam ettirilmiştir. Canlı sistemlerin monitör edilmesi için gerekli sistemler güncellenmiştir.                       Gelen talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda müdürlük bünyesinde yazılımlar üretilerek, işlemlerin
            Sistem log kayıtlarının incelenmesi ve anomalilerin tespiti, oluşan güvenlik olaylarının incelenmesi                         daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Kullanılan tüm otomasyon sistemleri-
            ve gerekli testler ile sorunun çözümlenmesi, ağ haritasının güncel tutulması ve yeni lokasyonla-                             nin birlikte çalışabilmesi için gerekli çalışmalar devam ettirilmiş, bakım, destek ve güncelleme çalış-
            rın sisteme dâhil edilmesi, ağ ve kablosuz ağ sistemler için alt yapıların hazırlanması ve buradaki                          maları aralıksız sürdürülmüştür. Mevcut yazılımların bakım, destek ve güncelleme işlemleri sağlan-
            cihazların kontrolü ve erişimi sağlayan servislerin sürekli aktif durumda bulundurulması, sanallaş-                          mıştır.
            tırma sistemlerinin yönetimi, yedeklerin alınması, mail sunucularının yönetilmesi, antivirüs sistem-                         KVKK uyum çalışmaları kapsamında SMS gönderim sunucusu kurum iç bünyesine alınmış, toplu SMS
            lerinin yönetimi ve bu sistemlerin sürekliliğinin sağlanması, mail sisteminin güncelleştirmelerinin                          kişi verileri kurum içinden yönetilmeye başlanmıştır. Bu bağlamdaki vatandaş iletişim verileri kurum
            yapılması, mail iletişiminin daha hızlı ve daha güvenli hale getirilmesi, kuruma ait web sayfaları                           sunucularına alınmıştır.
            ve web tabanlı uygulamalara güvenli erişim için SSL (güvenli erişim katmanı) sertifikalarının aktif
            edilmesi işlemleri de sürekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca yedekleme politikaları kapsamında
            100 TB kapasitede yedekleme ünitesi alınarak hizmete sunulmuştur.




            44                                                                                                                                                                                                                   45
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49