Page 45 - 2024 Yılı Faaliyet Raporu
P. 45

Faaliyet Raporu                                                                        Faaliyet Raporu
 2024                                                                                                 2024

 www.kocaali.bel.tr                                                                     www.kocaali.bel.tr
 2024 Yılında Gerçekleştirilen Faaliyetler    Veritabanı Yönetim Faaliyetleri: Veri tabanı sistemlerinin 7 gün 24 saat kesintisiz çalışmasını
                  sağlayacak tüm planlama, izleme, yönetim, güvenlik, problem çözme ve koordinasyon aktivitele-
 Bilgi Teknolojileri Biriminin  2024 yılında gerçekleştirdiği faaliyeler aşağıdaki tabloda sayısal veri-  rinin gerçekleştirilmesi, cluster mimarisi, disk ihtiyaçlarının takip edilmesi ve ihtiyaç duyulan disk
 lerle birlikte özetlenmiştir.
                  kapasitelerinin planlaması, veri tabanı katmanı ile ilgili yedekleme, onarma, geri yükleme ve felaket
                  kurtarma projelerinin hayata geçirilmesi işlemleri yapılmıştır.
 Tablo 5 : 2024 Yılı Faaliyetleri ile İlgili Veriler
                  2.3. Arşiv Çalışmaları
 Sıra  Faaliyet Alanı  İşin Adı  Sayısı
                  Kurumsal fiziksel arşiv ve dijital arşiv çalışmaları aralıksız sürdürülmüştür. Elektronik belge yö-
 1  Kalem İşlemleri  Gelen Evrak  45 Adet  netim sisteminde üretilen belgeler ile kurumsal arşiv belgeleri doküman yönetim sisteminde
 2  Kalem İşlemleri  Giden Evrak  45 Adet  toplanmış, dökümanların yönetimi tek bir platformdan sağlanmıştır. 2024 yılında 359.605 belge
                  taranmış ve dijital hale getirilmiştir. Ekspertiz işlemleri sürekli olarak takip edilmiş, 2024 yılında
 3  Donanım Destek Çalışmaları  Bilgi İşlem Malzeme Talepleri  38 Adet  4094 adet proje inceleme talebine cevap verilmiştir. Bu verilen hizmetten 818.800 TL gelir elde
                  edilmiştir.
 4  Sistem Erişim Yönetimi  Erişim Yetkilendirme Talepleri  400Adet
 Servis Destek Sistemi /   Kurum İçi ve Kurum Dışı Gelen Çözülen   2.4. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve KVKK Çalışmaları
 5  500 Adet
 Telefon  Talep veya Sorunlar  Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyumluluk çalışmaları 2024 yılı başı itibari ile başlatılmıştır.
 E-Devlet Sistemi Üzerinde Sunulan
 6  E-devlet Hizmetleri  11 Adet  Tüm müdürlüklerden belirlenen personelin üye olarak görevlendirildiği komite oluşturulmuş,
 Hizmet Sayısı    toplantılar yapılmış ve eğitimler verilmiştir. Kişisel veri envanteri çalışmaları tamamlanmıştır. Bu
 Altyapı Çalışmaları: Yeni açılan hizmet binaları ve talep edilen kamu hizmet binalarında altyapı sis-  bağlamda yapılan çalışmalar gereği vatandaşa sunulan belgelerin yazılımlarında KVKK uyumu
 temleri kurulmuştur. Hizmet alanlarında ihtiyaç olunan altyapı sistemleri için data, elektrik, telefon,   için gerekli düzenlemeler (veri maskeleme vb.) ivedilikle yapılmıştır. Acil olduğu düşünülen çağrı
 güvenlik, ses, görüntü ve ışık sistemlerinin tedarik, bakım ve kontrolü sağlanmıştır.               karşılama, vatandaşlardan bilgi toplanan organizasyon ve faaliyetlerde aydınlatma metinleri plan-
 Iyileştirme Çalışmaları: Teknolojisi eskiyen bilgisayarlar takip edilerek güncellemeleri ve değişimle-  lanarak süreçlerde konumlandırılmıştır.  Bu kapsamda yönetim merkezi binamıza ve bağlı diğer
 ri yapılmıştır. Yeni bilgisayar ve bilgisayar malzemeleri talepleri karşılanmış, bakım ve destek işlem-  lokasyonlara, ziyaretçi kayıtları , kamera görüntüleri konularında katmanlı aydınlatma tabelaları
 leri gerçekleştirilmiştir. Yeni bilgisayar alımı yapılarak teknolojik ömrünü tamamlayan bilgisayarlar   yerleştirilmiştir. Kişisel veri işlenen web uygulamalarına aydınlatma metinleri eklenmiştir. Politika,
 ile değişimi sağlanmıştır.  prosedür, organizasyon doküman kayıtları üzerinde inceleme, değerlendirme ve revizyonlar yapıl-
 Mevcut fotokopi makineleri, plotter ve yazıcıların bakım ve onarımları yapılmıştır. İhtiyaçlar ana-  mıştır. Belediye çalışanları, yapılan işlerde KVKK’ya uygun hareket edilmesi gerekliliği konusunda
 liz edilerek eskiyen cihazlar güncellenmiş ya da yeni teknolojili cihazlar satın alınarak hizmete   bilgilendirilmiş ve kanuna aykırı hareket edilmemesi ile ilgili kendilerinden yazılı taahhüt alınmıştır.
 sunulmuştur.  Tüm tarayıcı, baskı ve kopyalama cihazları için toner ve sarf malzeme tedarikleri   Belirlenen zaman içerisinde VERBİS kaydı ilgili kurum sistemlerine işlenerek kaydedilmiştir. KVKK
 sağlanmış, sürekli olarak yerinde destek verilmiştir. Arşiv birimine plotter alınarak projelerin baskı   uyum ve iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir.
 ve fotokopi işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmış, proje suretlerinin kopyalama amaçlı kurum   Belediye kamu hizmet standartları güncellenerek web sayfasında ve e-devlet’te yayınlanmıştır.
 dışına çıkarılması engellenmiştir.  Birim iş süreçleri revize edilmiştir. Tüm belediyenin iş süreçlerinin merkezi bir yazılıma işlenmesi
                  için gerekli olan yazılım eğitimleri verilmiş, veriler işlenmiştir.
 2.2. Sistem ve Ağ Yönetim Faaliyetleri  Belediyemiz tüm birimlerine bilgi güvenliği, KVKK, standart dosya planı uygulamaları ve yeni resmi
 Belediye bünyesinde ağ üzerinden sunulan hizmetlerin kaliteli ve kesintisiz olarak verilmesini   yazışma kuralları eğitimi Bilgi İşlem Müdürlüğümüz tarafından verilmiştir.
 sağlamak amacıyla çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda Antivirüs yazılımı, ağ güvenlik duvarı,
 e-mail güvenliği ve sandbox cihazları yenilenmiştir. Sistem ve ağ güvenliğinin sağlanması çalış-  2.5. Yazılım Çalışmaları
 maları devam ettirilmiştir. Canlı sistemlerin monitör edilmesi için gerekli sistemler güncellenmiştir.   Gelen talepler ve ihtiyaçlar doğrultusunda müdürlük bünyesinde yazılımlar üretilerek, işlemlerin
 Sistem log kayıtlarının incelenmesi ve anomalilerin tespiti, oluşan güvenlik olaylarının incelenmesi   daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Kullanılan tüm otomasyon sistemleri-
 ve gerekli testler ile sorunun çözümlenmesi, ağ haritasının güncel tutulması ve yeni lokasyonla-  nin birlikte çalışabilmesi için gerekli çalışmalar devam ettirilmiş, bakım, destek ve güncelleme çalış-
 rın sisteme dâhil edilmesi, ağ ve kablosuz ağ sistemler için alt yapıların hazırlanması ve buradaki   maları aralıksız sürdürülmüştür. Mevcut yazılımların bakım, destek ve güncelleme işlemleri sağlan-
 cihazların kontrolü ve erişimi sağlayan servislerin sürekli aktif durumda bulundurulması, sanallaş-  mıştır.
 tırma sistemlerinin yönetimi, yedeklerin alınması, mail sunucularının yönetilmesi, antivirüs sistem-  KVKK uyum çalışmaları kapsamında SMS gönderim sunucusu kurum iç bünyesine alınmış, toplu SMS
 lerinin yönetimi ve bu sistemlerin sürekliliğinin sağlanması, mail sisteminin güncelleştirmelerinin   kişi verileri kurum içinden yönetilmeye başlanmıştır. Bu bağlamdaki vatandaş iletişim verileri kurum
 yapılması, mail iletişiminin daha hızlı ve daha güvenli hale getirilmesi, kuruma ait web sayfaları   sunucularına alınmıştır.
 ve web tabanlı uygulamalara güvenli erişim için SSL (güvenli erişim katmanı) sertifikalarının aktif
 edilmesi işlemleri de sürekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca yedekleme politikaları kapsamında
 100 TB kapasitede yedekleme ünitesi alınarak hizmete sunulmuştur.




 44                                                                                                       45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50