Page 42 - KOCAALİBLDRAPOR-revize
P. 42
Faaliyet Raporu
2021
www.kocaali.bel.tr
2021 Yılında Gerçekleştirilen Faaliyetler
Bilgi Teknolojileri Biriminin 2021 yılında gerçekleştirdiği faaliyeler aşağıdaki tabloda sayısal veriler-
le birlikte özetlenmiştir.
Tablo 5 : 2021 Yılı Faaliyetleri ile İlgili Veriler
Sıra Faaliyet Alanı İşin Adı Sayısı
1 Kalem İşlemleri Gelen Evrak 35 Adet
2 Kalem İşlemleri Giden Evrak 33 Adet
3 Donanım Destek Çalışmaları Bilgi İşlem Malzeme Talepleri 33 Adet
4 Sistem Erişim Yönetimi Erişim Yetkilendirme Talepleri 123 Adet
Servis Destek Sistemi / Kurum İçi ve Kurum Dışı Gelen Çözülen
5 3264 Adet
Telefon Talep veya Sorunlar
E-Devlet Sistemi Üzerinde Sunulan
6 E-devlet Hizmetleri 9 Adet
Hizmet Sayısı
Altyapı Çalışmaları: Yeni açılan hizmet binaları ve talep edilen kamu hizmet binalarında altyapı sis-
temleri kurulmuştur. Hizmet alanlarında ihtiyaç olunan altyapı sistemleri için data, elektrik, telefon,
güvenlik, ses, görüntü ve ışık sistemlerinin tedarik, bakım ve kontrolü sağlanmıştır.
İyileştirme Çalışmaları: Teknolojisi eskiyen bilgisayarlar takip edilerek güncellemeleri ve değişimle-
ri yapılmıştır. Yeni bilgisayar ve bilgisayar malzemeleri talepleri karşılanmış, bakım ve destek işlem-
leri gerçekleştirilmiştir. Yeni bilgisayar alımı yapılarak teknolojik ömrünü tamamlayan bilgisayarlar
ile değişimi sağlanmıştır.
Mevcut fotokopi makineleri, plotter ve yazıcıların bakım ve onarımları yapılmıştır. İhtiyaçlar ana-
liz edilerek eskiyen cihazlar güncellenmiş ya da yeni teknolojili cihazlar satın alınarak hizmete
sunulmuştur. Tüm tarayıcı, baskı ve kopyalama cihazları için toner ve sarf malzeme tedarikleri
sağlanmış, sürekli olarak yerinde destek verilmiştir. Arşiv birimine plotter alınarak projelerin baskı
ve fotokopi işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmış, proje suretlerinin kopyalama amaçlı kurum
dışına çıkarılması engellenmiştir.
2.2. Sistem ve Ağ Yönetim Faaliyetleri
Belediye bünyesinde ağ üzerinden sunulan hizmetlerin kaliteli ve kesintisiz olarak verilmesini
sağlamak amacıyla çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda Antivirüs yazılımı, ağ güvenlik duvarı,
e-mail güvenliği ve sandbox cihazları yenilenmiştir. Sistem ve ağ güvenliğinin sağlanması çalış-
maları devam ettirilmiştir. Canlı sistemlerin monitör edilmesi için gerekli sistemler güncellenmiştir.
Sistem log kayıtlarının incelenmesi ve anomalilerin tespiti, oluşan güvenlik olaylarının incelenmesi
ve gerekli testler ile sorunun çözümlenmesi, ağ haritasının güncel tutulması ve yeni lokasyonla-
rın sisteme dâhil edilmesi, ağ ve kablosuz ağ sistemler için alt yapıların hazırlanması ve buradaki
cihazların kontrolü ve erişimi sağlayan servislerin sürekli aktif durumda bulundurulması, sanallaş-
tırma sistemlerinin yönetimi, yedeklerin alınması, mail sunucularının yönetilmesi, antivirüs sistem-
lerinin yönetimi ve bu sistemlerin sürekliliğinin sağlanması, mail sisteminin güncelleştirmelerinin
yapılması, mail iletişiminin daha hızlı ve daha güvenli hale getirilmesi, kuruma ait web sayfaları
ve web tabanlı uygulamalara güvenli erişim için SSL (güvenli erişim katmanı) sertifikalarının aktif
edilmesi işlemleri de sürekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca yedekleme politikaları kapsamında
100 TB kapasitede yedekleme ünitesi alınarak hizmete sunulmuştur.
42