Page 25 - 2024 Yılı Faaliyet Raporu
P. 25

Faaliyet Raporu                                                                        Faaliyet Raporu
 2024                                                                                                 2024

 www.kocaali.bel.tr                                                                     www.kocaali.bel.tr
 Ancak, sistem içinde “başkan”ın belirgin bir ağırlığı vardır. Belediye başkanı, meclise ve encümene    Bilgi Teknolojileri ve Kaynaklar
 başkanlık yapmakta, bunların gündemini hazırlamakta ve ayrıca alınan kararlara karşı bazı özel yetkilere  Kocaali  Belediyesi, teknolojide hızla gelişen ve değişen imkanları takip ederek vatandaşlarına
 sahiptir.        en kaliteli hizmeti sunmak için örnek belediyeler arasında yer almaya gayret göstermektedir. Belediyenin sürdürüle-
                  bilir şekilde dijital dönüşümünü sağlayarak, belediyecilik hizmetlerini kaliteli, şeffaf ve en verimli şekilde sağlamaya
 Teşkilat Yapısı  yönelik yenilikçi çalışmalar yürütmektedir.
 Kocaali  Belediyesi idarî teşkilatı bir bütün olarak başkana bağlıdır. Kocaali Belediyesi’nde  Kocaali  Belediyesi, 3 farklı hizmet binasında konumlandırdığı enerji sistemleri ile 7/24 hizmet

 3 kademeli bir teşkilat yapısı vardır. Bu yapıda, başkan, 3 başkan yardımcısı ve 9 müdürlük bulunmaktadır        verecek şekilde iş sürekliliği sağlamaktadır.
                  Santral altyapıları vb. iletişim sistemleri ile iletişim de erişilebilirliği en kolay kurumlar arasında yer almayı
      Kocaali Belediye Başkanlığı Organizasyon Şeması   hedeflemektedir.
                  Hizmet binaları ve parklar başta olmak üzere, tüm hizmet alanlarında kurulan kamera ve güvenlik sistemleri ile güvenli
                  Kocaali  yapısına ulaşma hedefinde önemli bir noktaya gelmiştir.
                  Ilçe Merkezinde 8 mahallemizde aktif anons sistemleri ile başta âfet durumunda olmak üzere normal zamanlarda
                  da kullanılan kurum içi ve kurum dışı haberleşme örgüsünü oluşturmuştur.
                  Kocaali  Belediyesi tüm hizmet birimlerinde sunulan hizmetler için yönetim bilgi sistemini
                  oluşturmuştur.
                  Yönetim bilgi sistemi sürekli olarak değişen ihtiyaçlar, mevzuat değişimi ve yenilikler doğrultusunda geliştirilmektedir.

                  Kullanılan diğer birçok paket programla kurum faaliyet ve hizmetleri desteklenmektedir. Kurum arşivinin dijitalleştiril-
                  mesi sağlanmış olup doküman yönetim sistemi aktif olarak kullanılarak güncellenmektedir.
                  Kurum içi ve dışı yazışmalar elektronik belge yönetim sistemi üzerinden gerçekleştirilmekte ve takip edilmektedir.
                  Elektronik  imza ile çalışma sistemi kurulmuş, birimlerde üretilen formların ve belgelerin Elektronik  imza ile dijital
                  olarak imzalanması sağlanmış, böylelikle dijital dönüşümde bir mesafe daha kat edilmiştir.
                  Kullanılan farklı yazılımlar ile ilgili birlikte çalışabilme disiplini oluşturularak gerekli entegrasyon çalışmaları sürekli
                  olarak devam ettirilmektedir. Bunlarla birlikte kurulu olan tüm yazılımlar takip edilerek iş sürekliliği sağlanmakta, işlet-
                  melerine devam edilmekte, yeni yazılım ihtiyaçları da karşılanmaktadır. Içişleri Bakanlığı’nın başlattığı ve yasal olarak
                  zorunlu olan, tüm belediyelerde merkezi bir e-belediye yönetim bilgi sistemine geçiş süreci çalışmaları belediyemizde
                  tamamlanmış, Sakarya, Kocaeli, Düzce, Bolu  bölgelerinde örnek belediye olarak gösterilmiştir.
                  Vatandaşın bilgilendirilmesi amacıyla kurumsal internet sitesinde 9 adet e-belediyecilik hizmeti sunulmuştur.
                  Vatandaşlar Belediyemiz Web sitesinden ve E- Devlet üzerinden vergi-borç ödeme, evrak takibi, talep, şikâyet,
                  ekspertiz, imar durumu sorgulama, e-beyanname, e-dilekçe  gibi birçok işlemlerini internet ve mobil platformlardan
                  yapabilmektedir. Bunlarla birlikte 11 adet belediyecilik hizmeti e-devlet üzerinden entegre edilerek sunulmaktadır.
                  E-devlet üzerinde sunulan hizmetlerin sayısının artırılması için çalışmalar sürdürülmektedir.

                  Sistem odaları fiziksel özellikleri, konumları, kablo geçişleri, teknolojik altyapısı ile kalite standartlarına göre
                  yapılandırılmış, tüm ağ yapısı yedekli ve kesintisiz iş sürekliliği çalışma esasına göre kurgulanmıştır.
                  Ağ ve sistem yönetimi bu özellikleri ile bilgi güvenliği gereklerini yerine getirme Potansiyeline sahiptir.

                  Bilgi Işlem Birimi siber saldırılara karşı gereken önlemleri almaya devam etmektedir.
                  Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) ile iletişim halinde çalışmaktadır
                  Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyumluluğu Kapsamında teknik ve idarî tedbirleri alma çalışmaları devam
                  etmektedir.












 24                                                                                                       25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30